CITAT (cat @ 27-12-2005, 07:47)
Om alla vill ha det?varför den frågan? den frågan kommer ju alldrig upp i andra fall, jag tycker att det var viktigt att ALLA våra politiska ledare oavsätt parti var med på minnesdagen.
Nej, de anhöriga som aldrig hörs - kanske inte orkar - har ingen "rösträtt".
Ett minnesprogram på en timme hade varit en naturlig sak eftersom så många svenskar var drabbade, att visa bilder från minnesceremonierna i nyheterna kändes också naturligt, men allt spekulerande i risker osv.
Tittade inte, inte på grund av att jag inte känner med de drabbade, men tycker helt enkelt att det blivit för mycket spekulerande.
Dessvärre är det riskfyllt att leva. Inget är självklart, varken att ett nyfött barn ska vara friskt eller att du och jag ska få ha det bra i alla tider. Kämpar själv med en livshotande sjukdom och tycker att jag fått perspektiv på en del saker genom detta.
Läste idag ett inlägg av en samhällforskare som skrev att man i vårt land omvandlat "en global naturkatastrof till ett nationellt mediedrama med utredare, ministrar och statsvetare i huvudrollerna" och att det blivit så kan man väl ha delade meningar om, UTAN att på något sätt frånta människor deras självklara rätt att sörja och bearbeta sina trauman - ALLA på sitt sätt - och att respekteras för det.