Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stickling från kornettblomma, "Grotid?"
          Emma_
          Inlägg 19-12-2005, 21:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 509
          Medlem nr: 6 855

Hejsan.

Jag satte för ungefär en vecka sedan ett blad från en kornettblomma (delat längs mittnerven) i en kruka och täckte med en plastpåse. Nu är min fråga: hur långt tid tar det ungefär innan de nya små plantorna kommer upp?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          haltalotta
          Inlägg 27-12-2005, 18:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 66
          Medlem nr: 5 772

Hejsan
          Visst kan du ta bladtoppen,läs gärna på de hemsidor jag sände i mitt mejl,Tycker själv mycket om carlynns hemsida,massa underbara bilder dessutom,Jag brukar inte vattna mer än när jag sticker ner bladtopparna om jag inte har de på undervärme eftersom plastpåsen gör sitt tycker jag,Iallafall viktigt att känna att det inte är för blött om man vill vattna ändå.,risken är stor att det ruttnar om det är för blött.--Om du har boken blommor besvarad kärlek av tord o nina hubert låna den annars på biblioteket den är mycket läsvärd ,Där står det bra hur man stoppar ner ett blad..Hälsar halta lotta
          ps det går lite fortare tycker jag när man stoppar ner halva bladtoppar än hela blad..

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 06:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon