CITAT (boss t @ 07-01-2006, 20:58)
Jag ÄLSKAR att ta ett eller två glas vin när kvällen kommer och man har klarat av dagens sysslor. Men min sambo hatar det, han klagar mest på lukten, men menar också att jag blir beroende. Jag har bevisat att jag inte är beroende genom att utan problem låta bli att dricka nåt vin på över en vecka, men han klagar iallafall. Kallar mig suput o hotar att hälla ut mitt vin m m, det känns inte kul och gör att jag njuter mitt glas med dåligt samvete.
Vi har diskuterat detta flera gånger men han är helt oförstående om hur man kan njuta vin o
Well, jag är la den enda som inte tycker detta är någon alkoholkonsumtion att harmas över. Två glas! Det är ju så att många i Sverige dricker inge i veckorna åsså drar man igång på fredag kväll/ helgen med större mängder. Det är betydligt mera skadligt om vi nu skall tala skador här. Och de forskare som citeras som talar skador av snå mängder alkoholså finns det minst lika många undersökningar som säger motsatt.
Men det är en annen sak med husfriden. Jag tror inte hur mkt Du än förklarar för hälften att det blir bättre där. Fast vet Du varför han är så avigt inställd? Barndomsupplevelser eller är han kontrollerande? Annat? Det är nog så att han har en del att skärskåda.
Hälsar ingrid