Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan inte annat än le
          Carro
          Inlägg 05-06-2003, 12:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 1 543

Nu har jag gett mig in i en ny fruktlös kamp här i min nya trädgård! Jag har lyckats få bort (ovan jord i alla fall) det mesta av vallörten som jag fick hjälp här att artbestämma så nu har maksrosorna blivit mitt nya anfallsmål.

Jag är hemma just nu med en liten åttamånaders knodd och varje morgon går vi en promenad genom trädgården med vagnen och jag plockar bort blommor och knoppar på maskrosorna. Har inte riktigt orkat med att göra det ordentligt med rötter och allt utan tänkt att jag åtminstone slipper fröerna.

Nu i morse när jag kommer ut är hela gräsmattan full i små gula illbattingar, vilken otrolig livsvilja och trots som kan rymmas i en sån liten växt!

Det är kanske bara att acceptera att de kommer att vinna kriget och ta det hela som en träning inför vad som kommer när Jesper kommer i sin trotsålder.

Carina i Söråker

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sanna
          Inlägg 06-06-2003, 12:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Ha-ha! Samma misstag gjorde jag! biggrin.gif
          Hur mycket erbjöd du, Ina? Jag drog till med 10 öre styck och trodde att de skulle tröttna efter max 100 stycken...
          Tji fick jag! sleep.gif
          De gick fram som dammsugare och rensade hela mattan! Har aldrig sett ungarna så koncentrerade någonsin...

Det blev några hundralappar här också - fast dagen efter var det lika gult igen! rolleyes.gif
          Fast nu är det slut med barnarbetet, de är alldeles för dyra i drift... smile.gif

Förresten, jag nämnde i ett inlägg längre ned att jag, som alternativ till handplockning, klippte "maskrosmattan" med gräsklipparen och samlade in klippet (och alla maskrosor) i stora säckar. Sedan fick jag tipset att blanda i gödsel så att fröna kanske "kokar" bort. Och det verkar som om det funkar...

De svarta sopsäckarna står i solen och är alldeles kokheta, snart exploderar de väl! Borde bli kraftgödning av innehållet eller också promenerar de väl därifrån av sig själva...några maskrosfrön torde i alla fall inte överleva.

Sanna

--------------------
          Sanna!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 11:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon