Min lista är nog längre än vad jag kommer att hinna med.
Först blir det i alla fall till att reparera spåren efter omdräneringen - se om de fina spireorna klarade sig efter att ha blivit överkörda av grävmaskinen, kratta jord från gräsmattan, kanske så lite nytt gräs, se om gångplattorna fortfarande går att hitta under all lera osv.
Efter det blir det till att planera och anlägga nya rabatter på behörigt avstånd från husgrunden och bestämma en plats för sandlådorna som köptes i höstas (de ska bli till upphöjda land för grönsaker och känsligare kryddor).
Även den existerande växtligheten behöver sin årliga skötsel i form av klippning, rensning och gallring. Hallonhäcken är inte klippt, den sparade jag till våren då jag skulle "ha mer tid"... Jag skulle gärna ta hand om syrenhäcken lite bättre i år och kanske lägga täckbark under den för att det inte ska bli lika mycket gräs där i år.
Sen vill jag ju förståss så en väldig massa växter. Bara i avdelningen krydd- och medicinalväxter i Impectas katalog hittade jag vid en snabb genomskumning c:a 50 sorter som jag ville beställa. Jag får nog begränsa mig till kanske 20 sorter i slutändan

Jag har även funderingar på både växthus och en damm, men jag gissar att de kommer att få vänta till något annat år. Förmodligen är det första som ska göras en ordentlig plan för hur trädgården egentligen ska se ut i framtiden, där både eventuella dammar och växthus är inritade.