CITAT (Jonte_rm @ 10-01-2006, 13:05)
Nej man ska inte köpa ut åt dom... Men i början tyckte jag det lät som att om man inte köper ut så får dom inte tag i nått...vilket dom får...
Här i Lidköping kallas verksamheten för "Vuxna på stan"...De går runt och pratar med folk och ser så allt går rätt till...Om folk är fulla skiter dom fan i utan det är om någon mår dåligt eller har druckigt för mycket eller på något annat sätt inte kan ta hand om sig som dom hjälper till..I alla fall har jag förstått det så..Kan ju ha fel..
mvh // Johannes
"Vår" fältgrupp kör hem alla berusade ungdomar till föräldrarna om de inte är så dåliga att de behöver till sjukhus.
I Lund, där jag jobbar, vet jag att man gör polisanmälningar varje gång en ungdom påträffas berusad. Detta följs sedan upp med utredning, där både ungdomen och föräldrar kallas, ang hur ungdomarna kommit över sin alkohol.
Vissa gånger kanske det inte leder till något, för att ungdomen inte vet alt inte berättar vem som stått för alkoholen, men jag tror det är rejält avskräckande för både ungdomarna och föräldrarna.