Kerstin, var inne och tittade på lite av dina bilder - ojojoj!!! Där kan vi snacka blomsterprakt! Blev väldigt sugen på att skapa ett valv med något snabbväxande, blommande redan denna sommar - precis vid ingången till gräsdelen av trädgården. Hmmm... får prata med maken.
Igår röjde jag plats i källaren för att kunna så fröer så småningom. Börjar förstå efter att ha läst om lysrör att man kan komma VÄLDIGT långt med att så egna perenner. Låter hur kul som helst, sedan blir det ju väldigt mycket billigare också.
Åh, jag har längtat så efter en egen trädgård och nu har jag det!!! ingen i min omgivning förstår riktigt hur roligt det är men här verkar det finnas människor som är lika lyckliga som jag över en egen bit jord! Antagligen bonden i mig - morfar var mjölnarbonde och mina föräldrars trädgård är stor och väldigt härlig.
Återkommer med planer och annat, men startar nog en ny länk med lite mer relevant rubrik - något om trädgårdsplanering. Hoppas att ni hittar dit när den kommer! Jag lägger nog den under "trädgårdsbygge" ändå.
Vi hörs!
vänliga hälsningar frugb