Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Palm Hjälp!
          Joel
          Inlägg 13-01-2006, 11:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 6 937

Jag var i mexiko i vintras och tog med mig en palm hem, den växer i en kokosnöt. Jag har planterat den i kaktusjord med lekakulor. Palmen börjar se lite vissen ut nu, är det naturlgt i ett svenskt klimat nu ?

vad ska jag planterar den i för något ?(antar att inte kaktusjord är det rätta)

Skall jag ha någon lampa lysande mot den ?

Hur varmt bör det vara i rummet där den förvaras ?

om du har annan viktig information om hur den ska överleva, så tar jag gärna emot det.

Joel

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 13-01-2006, 14:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

om det är en kokospalm så är den en svårpalm art att ha inne .du har tur om du klara den den första två åren .
          men den gillar mycket värme å fukt mycket ljus men inte brännade sommarsol som liten . men om nöten är kvar så vatna där tills en fått egna rötter sen plantera om den i vanlig jord .sen ska du inte ha katusjord du kan ställa ujrt den på sommaren sen ha extra belysning på vintern något svalar på vintern mår den bra av typ en 16-18 grader på vintern max oå sommaren 28c.men efter dom två åren när den är litye större så går det någ bra med den smile.gif smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 07:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon