halloj,
Jo jag minns detta inlägg och här kommer det i repris för de som inte hittar det.
CITAT
"För ett par år sedan spreds ryktet om myskankornas aptit på mördarsniglar. Det var en i högsta grad oseriös man som gjorde detta för att försöka slå mynt av sin ankhållning. SLK tar helt avstånd från detta, trots att han gjorde det i vårt namn. Vi är en ideell förening som inte kan förhindra enskilda personer att lösa medlemskap. Allt nog: Alla ankor (tex vanliga ankor typ blå anka och myskankor äter SMÅ sniglar, gärna vinbergssnäckor som de först biter sönder snäckan på). Håller man ankor en längre tid i sin trädgård så decimeras definitivt snigelbeståndet, men några glupska slukare av stora "otäcka" skogs- eller mördarsniglar är de av naturen INTE!
Med vänliga snigelhälsningar
Ronny Olsson, ordf. Svenska Lanthönsklubben"
Det konstiga i sammanhanget är ju att en som håller på med lanthöns påstår att myskänder inte äter mördarsniglar och man på många andra ställen hittar den informationen att just myskänder äter dessa odjur.
Jag har inte hittat nån annanstans att det var just en person som spred detta rykte.
Nu har jag inte sett med egna ögon att myskänder käkar mördarsniglar.
Jag har ännu inte sett en levande mördarsnigel, men ser jag en, så kommer jag att ta vara på den och bege mig til ett ställe där det finns myskänder och då ska jag även filma måltiden.