CITAT (netaave @ 14-01-2006, 13:25)
Hans jobb är väl ändå mer anpassningsbart än ditt. Det handlar om planering, ta för vana att sätta er med era kalendrar en dag i veckan och checka av.
Vad gäller dottern så tänk på att även hennes tillvaro hemma kommer att förändras, prata med henne om det i tid, 4-5åringar tar sånt väldigt bra. ser på mitt barnbarn nu som säger åt oss med viktig min det hennes mamma förklarat för henne nu när hon börjat jobba.
Ja min man har viss frihet när det gäller att planera in schemat. Dock måste ju allt in nånstans så det är mest ordningen på arbetsuppgifterna han kan påverka. Men han menar att om jag börjar jobba så kommer han ju att bli tvungen att säga nej till en massa extra och då kommer han att ha lättare för det också.
Jag berättade för dottern att jag skrivit en ansökan om att börja jobba och jag frågade vad hon tyckte om det. "Sudda bort det!" svarade hon!
Varför tycker du inte mamma ska börja jobba då? undrade jag. "Jo för om pappa jobbar, och du jobbar, då blir ju jag ensam!" svarade hon.
Lilla gumman!

När jag förklarade att det aldrig skulle komma på fråga om att hon skulle vara ensam hemma blev hon lugnare.