CITAT (birgitek @ 14-01-2006, 10:41)
Självklart är småbarnsföräldrar mera värda
Än en gång får man känna sig som passerad "bäst före datum", vad tänker man med när man fäller en sån kommentar?

Och dom som aldrig vart småbarnsföräldrar då

är dom helt värdelösa dom då?

Jag är en "före detta småbarnsförälder" flera gånger om, men inte har jag kännt mig förmer än andra för det. Arbeten får man juh söka efter den familjesituation man har, inte ska man förvänta sig att arbetet ska anpassas efter individen. Håller med Rossi där, att om man nu inte har några barn så brukar man va´rätt uppbunden med andra åtaganden som är minst lika viktiga för den personen som barna vart för mig. Som småbarnsförälder så gäller det att ha ett ordentligt socialt skyddsnät, som att barnvakter kan behövas vid övertider eller schemalagda helgdagar då dagisar är stängda. Jag får säkert på skallen av alla er småbarnsfailjer nu, men jag anser inte att andra ska anpassas efter hur ni vill ha det med barnafödandet och ledigheter.
Allas lika värde ska väl ändå gälla även på arbetsplatserna? Annars så är det juh diskriminering som heter duga, och diskriminering är väl ändå inte tillåtet på arbetsplatserna. Hur faen skulle det se ut om vi ansåg att t.ex. alla icke svenskar skulle jobba på julafton, för dom firar juh ändå julen den 25/12 i sina hemländer

Kommer ni med såna idéer så klassas ni snart som rasistiska och diskriminerande. Som småbarnförälder har jag alltid tagit mitt ansvar, det är
mitt barn och
mitt ansvar, ingen annans.
alltså, det är
inte Birgit Ek som sa så från början, det va´Andersen som skulle citeras.