CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 23:54)
CITAT (Reserv @ 14-01-2006, 21:13)
Hur faen ska man veta om man använder mer våld än nöden kräver?

:wacko: Anledningen till att man för det första ingriper är juh för tusan att dom som misshandlar nån använder mer våld än va´man vill se som normalt

Måtte människan bli frikänd Zaaritha.
Näe det nåste ju vara omöjligt att veta!

Om jag t.ex skulle bli vittne till hur en kvinna blir utsatt för en våldtäkt och jag ska försöka stoppa den, då kan jag ju inte ta till nån liten fjuttåtgärd för då riskerar jag ju bara att reta upp människan och antagligen råka illa ut själv. Då måste jag ta till stora järnröret och klubba vilt.Det kanske inte alls är mer våld än nöden kräver men det skulle antagligen bedömas så i rätten. Jaja, hur man än gör så blir det fel!

Med dina nyförvärvade batamuskler Magdis, så är det bäst du slår försiktigt så det inte tar för hårt
Så tiderna har förändrats! Många ungdomar (obs! inte alla) idag visar ingen respekt varken för varandra eller för andra och inte för föräldrarna heller. Tänk att det aldrig kan vara lagom! När jag var liten var det på tok på andra hållet, då neg flickorna och pojkarna bugade när man mötte en äldre människa och man skulle niga och bocka när man fick något och säga tack.
Heder åt busschaffören som ingrep. Han räddade kanske offret från att få men för livet! Tycker att arbetsgivaren skulle vara stolt över att ha en sån modig kille anställd i stället för att hota med avsked