Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Omplacerade Husdjur, Husdjur som ingen vill ha bla. kaniner
          Tasses Trädgård
          Inlägg 03-01-2006, 15:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 6 868

Gott Nytt Trädgård och Djur År!

Ang. omplacering av husdjur... Har alltid försökt hjälpa när djur åker ut
          från sina hem. Detta har gällt både små och stora (hästar) stackare.
          Jag har gett dem ett livslångt hem och försöker undvika att det bli fler än jag klarar av att ge ett riktigt bra liv.

Nu verkar husdjurstrenden ha slagit alldeles slint och behovet av omplaceringshem till smådjur, katter och hundar ökar konstant.

För närvarande har jag nio dvärgkaniner som alla har tillgång till stora ytor inne + rasthagar ute. Tog emot en hermelinhona i somras som visade
          sig vara dräcktig. (En av ungarna hoppar nu i trädgården - tack för tipps
          ang. infångande- men den trotsar alla faror och skuttar glatt in och ut ur div. fällor bura mm. och bara äter o. äter)

Försök påverka folk att Inte köpa husdjur hux flux! Vi som bryr oss orkar inte hur mycket som helst.
          Mvh. T.T

--------------------
          [SIZE=14][COLOR=purple]"Gräv där du står"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Azeman
          Inlägg 16-01-2006, 17:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 5 204

CITAT (renate @ 12-01-2006, 15:40)
          CITAT (Azeman @ 04-01-2006, 16:42)
          CITAT (Tasses Trädgård @ 03-01-2006, 15:49)
          Gott Nytt Trädgård och Djur År!

Ang. omplacering av husdjur...  Har alltid försökt hjälpa när djur åker ut
          från sina hem. Detta har gällt både små och stora (hästar) stackare.
          Jag har gett dem ett livslångt hem och försöker undvika att det bli fler än jag klarar av att ge ett riktigt bra liv.

Nu verkar husdjurstrenden ha slagit alldeles slint och behovet av omplaceringshem till smådjur, katter och hundar ökar konstant.

För närvarande har jag nio dvärgkaniner som alla har tillgång till stora ytor inne + rasthagar ute. Tog emot en hermelinhona i somras som visade
          sig vara dräcktig. (En av ungarna hoppar nu i trädgården - tack för tipps
          ang. infångande- men den trotsar alla faror och skuttar glatt in och ut ur div. fällor bura mm. och bara äter o. äter)    

Försök påverka folk att Inte köpa husdjur hux flux! Vi som bryr oss orkar inte hur mycket som helst.  
                                                      Mvh. T.T

Vi har ett omplaceringshem biggrin.gif
          Även jourhem är vi.
          I vårat omplaceringshem har vi just nu 6 gerbiler & 2 kaniner. Så ni vet ifall nån som är intresserad wink.gif.
          Och sen så är vi även just nu jourhem åt råtthjälpen för två råttpojkar.
          Ifall ni vet nån som intresserad utav det med wink.gif.

Men inom omplaceringshemmet så har vi omplacerad sammanlagt 6 djur tror jag det är förrat året (2 marsvin, 3 råttor & 1 kanin) .
          Och får dagligen för frågningar om vi vill ta emot djur, allt från katter, hundar, smådjur, sköldpaddor m,m. Men det gäller att ha plats, tid och pengar.
          Just nu så har vi det hemma, i ett litet rum där uppe, och tar pengar ifrån våran ficka, men nu så har vi börjat få sponsorer, både från företag och gåvor från privat perssoner.

Då vi ännu inte har tillståndet ännu, så får vi inte alls ta emot mkt djur. Tyvär. Men tillståndet är på G till sommarn. Håller först och främst letar efter nånstans att vara.

Här är våran hemsida allafall: www.omplaceringsdjur.se
          Den är under uppbyggnad så därför kan den se lite rörig ut.

Kan även tipsa om att det finns ett stort forum där för djurvänner, men även för trädgård och natur intresserad. finns även allmänt forum där man kan prata om allt mellan himmel och jord.
          Men det jag tänkte på. är att det även finns en Annons park där man kan annonsera en massa wink.gif

kan även tipsa om att vi (privat) har marsvin till salu! biggrin.gif

Råtthjälpen??är det vanliga råttor ni försöker hjälpa eller omplacera? vem vill ha råttor i huset?.inte jag i alla fall. Avliva dem,om det är vilda
          Råttor ,om inte bortser från mitt inlägg.

vanliga tamråttor så klart.

ditt inlägg var väääldigt fjantig elelr barnslig då.

avliva??!! VARFÖR? Dom har lika stor rätt att leva som DIG,

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Besök gärna våran hemsida :). Passar bäst för djurvänner! :)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 19:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon