CITAT (Tasses Trädgård @ 03-01-2006, 15:49)
Gott Nytt Trädgård och Djur År!
Ang. omplacering av husdjur... Har alltid försökt hjälpa när djur åker ut
från sina hem. Detta har gällt både små och stora (hästar) stackare.
Jag har gett dem ett livslångt hem och försöker undvika att det bli fler än jag klarar av att ge ett riktigt bra liv.
Nu verkar husdjurstrenden ha slagit alldeles slint och behovet av omplaceringshem till smådjur, katter och hundar ökar konstant.
För närvarande har jag nio dvärgkaniner som alla har tillgång till stora ytor inne + rasthagar ute. Tog emot en hermelinhona i somras som visade
sig vara dräcktig. (En av ungarna hoppar nu i trädgården - tack för tipps
ang. infångande- men den trotsar alla faror och skuttar glatt in och ut ur div. fällor bura mm. och bara äter o. äter)
Försök påverka folk att Inte köpa husdjur hux flux! Vi som bryr oss orkar inte hur mycket som helst.
Mvh. T.T
Vi har ett omplaceringshem

Även jourhem är vi.
I vårat omplaceringshem har vi just nu 6 gerbiler & 2 kaniner. Så ni vet ifall nån som är intresserad

.
Och sen så är vi även just nu jourhem åt råtthjälpen för två råttpojkar.
Ifall ni vet nån som intresserad utav det med

.
Men inom omplaceringshemmet så har vi omplacerad sammanlagt 6 djur tror jag det är förrat året (2 marsvin, 3 råttor & 1 kanin) .
Och får dagligen för frågningar om vi vill ta emot djur, allt från katter, hundar, smådjur, sköldpaddor m,m. Men det gäller att ha plats, tid och pengar.
Just nu så har vi det hemma, i ett litet rum där uppe, och tar pengar ifrån våran ficka, men nu så har vi börjat få sponsorer, både från företag och gåvor från privat perssoner.
Då vi ännu inte har tillståndet ännu, så får vi inte alls ta emot mkt djur. Tyvär. Men tillståndet är på G till sommarn. Håller först och främst letar efter nånstans att vara.
Här är våran hemsida allafall: www.omplaceringsdjur.se
Den är under uppbyggnad så därför kan den se lite rörig ut.
Kan även tipsa om att det finns ett stort forum där för djurvänner, men även för trädgård och natur intresserad. finns även allmänt forum där man kan prata om allt mellan himmel och jord.
Men det jag tänkte på. är att det även finns en Annons park där man kan annonsera en massa

kan även tipsa om att vi (privat) har marsvin till salu!

Råtthjälpen??är det vanliga råttor ni försöker hjälpa eller omplacera? vem vill ha råttor i huset?.inte jag i alla fall. Avliva dem,om det är vilda
Råttor ,om inte bortser från mitt inlägg.