Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nyköpt torp med gammaldags ros
          AnnaQ
          Inlägg 18-01-2006, 17:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 5 216

Jag är nybörjare på rosor och har köpt ett gammalt hus med en trädgård där det står två exemplar av någon vit buskros. Jag antar att det är samma sort och att den är av gammaldags typ, den är halvfylld och doftar. Kanske kan jag få hjälp att artbestämma dem till sommaren.

Nu är frågan hur jag får dem att vilja bo kvar. Under sommar, höst och vinter har tomten utsatts för diverse hårdhänt behandling av grävmaskiner och traktorer. (Dränering, renovering etc.)

Buskarna har trots viss försiktighet inte klarat sig helt oskadda, vissa av deras grenar har mosats och de har fått en eller annan planka och tegelpanna i huvudet.

Jag undrar nu hur hårt jag bör beskära dem framåt vårvintern. Min ringa kunskap i ämnet säger mig att gammaldags buskrosor aldrig ska beskäras särskilt hårt, men dessa ser ju mer än lovligt risiga ut.

Hur får jag fason på dem? wacko.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 12:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon