CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2006, 18:14)
CITAT (andersen @ 18-01-2006, 18:05)
CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2006, 17:08)
Anledningen till att man först måste krossa islam är att koranen används som redskap i förtrycket. Inte för att jag tror att det uttryckligt står där att kvinnor inte får se på fotboll men den liksom alla andra religiösa skrifter är så luddigt skriven att man säkert kan tolka det så. Det finns inga länder där islam på något sätt är inblandat som är eller har möjlighet till bli fullständiga demokratier. Sen när islam är krossad kan man fortsätta med övriga religioner för att så småningom låta förnuftet styra världen och inte några gamla böcker.
Vill göra ett tillägg, Gossen ruda det finns exempel på det du förespråkar nämligen att förbjuda religon, tänker då först och främst på röda kumererna i Kambodja talibanerna i Afganistan och Ryssland är några exempel på länder som förbjöd religon och hur gick det, jo miljoner människor dog.
Det är otroligt hur dåligt påläst du är och hur du har svårt att skilja på orsak och verkan. Nöjer mej bara att påpeka att just talibanerna tvångsinförde sin syn på islam vilket medförde att det gick åt h---e med kvinnornas rättigheter i Afganistan. Mamma mia!!!!!!

Ok jag tar tillbaka det om Talibanerna, hadde en bild framför mej när talibaner sköt sönder gamla helgedomar men kan inte komma ihåg vad dom heter, i övrigt så står jag fast vid vad jag säjer att fri religons utövning av alla religoner för dom som så önskar.