CITAT (Bessie @ 07-01-2006, 01:19)
Jag tycker också om att sy korsstygn, men tycker att det är svårt att hitta mönster som passar min inredningsstil i de färdiga paketen. Oftast försöker jag pussla ihop egna mönster av förlagor jag hittat t.ex. på internet eller i utländska handarbetstidningar. Håller just nu på med en julduk med järnekskvistar på (nästa jul får jag ta fram den). Är inte så förtjust i andra sömsätt, de är så svåra att få jämna och snygga. Men jag har en egenhändigt tillverkad grej som jag faktiskt är stolt över, ett fodral till en jättekudde med etnomönster i kedjestygn, kopierat från mönstret på mitt sängöverkast. Ska skicka bild när jag kommer hem från julledigheten.
Jag gillar också att sy korsstygn. Tyvärr är jag precis i brytpunkten då jag nog snart måste skaffa glasögon, vilket jag INTE gillar. Så just nu vill jag inte brodera, för då blir mitt lilla "problem" väldigt påtagligt.

Så snart jag bekännt för mig själv fullt ut att jag börjar se dåligt och därmed införskaffat dom för mej förhatliga glasögonen så tänker jag börja igen!