|
Fast oftast går jag på tåget i Huddinge - men det spelar ingen roll... Får ändå stå! Om jag kommer på överhuvudtaget förstås... Som mest har tre överfulla (korta) tåg rulat förbi. Jag har inget emot att stå - andra som åker längre kan få sitta - men trängseln är inte kul. Jag tycker absolut att mer pengar borde gå till tvärförbindelser så vill slipper passera stan i onödan. Själv har jag jobbat i Sickla i fem år: Huddinge-Södra station-Slussen-Sickla. Tar i bästa fall strax under en timme, och ibland (i motsatt riktning) upp till två timmar. Varför åka in till stan överhuvudtaget? Med bil genom Södra Länken tar det en kvart från dörr till dörr - i rusningstid... En buss, kanske?
--------------------
Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet. (Cicero) Let no one think that real gardening is a bucolic and meditative occupation. It is an insatiable passion, like everything else to which a man gives his heart. (Karel Capek) An addiction to gardening is not all bad when you consider all the other choices in life. (Cora Lea Bell)
|