Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelargonsådd, Vilken temperatur är bäst?
          Anna Maria
          Inlägg 21-01-2006, 16:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 1 376

Hej!
          Jag har precis börjat få upp mina små vildpelargoner som jag har sått. Nu står de på akvarierampen, men i min tvättstuga har jag bra belysning fast rätt kallt, +10 som kallast. Kan de trivas där, kanske i det uppvärmda miniväxthuset där (som f ö inte alls är så varmt som jag hade fått för mig , det känns knappt ljummet i botten). Eller ska de få mellanlanda i fönstret inne, där det antingen är dragigt och kallt eller riktigt varmt från elementet under (vi vedeldar...) och inte så himla ljust så här i januari.
          Tänk, jag har fått upp en p. cotyledonis! Gissa om jag blev glad!

Maria utanför Enköping

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lady Hamilton
          Inlägg 21-01-2006, 17:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Du tror inte det blir så kallt att groningen avstannar då? Tanken är ju att du skulle ha dem i det uppvärmda mini växthuset

Jag sådde tre frön i varje kruka, kanske ska den få stå kvar i värmen och se om fler tittar upp? Är det Pelargoner du menar så är mitt svar JA

Hur snabbt behövs det ljus egentligen? Är det risk att den som redan kommit upp tynar bort i mörkret där på akvariet?
          Det är bra om de får ljus så fort att de grott för att de inte ska bli "rangliga"= plantorna söker ljus och skjuter i höjden och blir "gängliga" Om du däremot ger dem ljus snabbt blir de kompakta och knubbiga plantor

Egentligen skulle jag gärna ha lite varmare därute i tvättstugan, men vi har inte råd. sad.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 18:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon