Habanero kan ta ett par veckor på sig för att gro, så tappa inte hoppet bara för att det tar en stund.
Jag har odlat habanero på balkong i österläge utan inglasning. Det gick hur bra som helst, jag fick omkring 40 frukter per planta trots dålig gödsling, relativt liten kruka (14 cm i diameter) och angrepp av både löss och spinnkvalster. Ställ den ute i sommar på soligt men någorlunda vindskyddat läge så blir det nog bra

Det går även bra att ha den i fönstret, men den kan då behöva extraljus för att sätta frukt.
Att det stod "grön och röd habanero" på ett paket som bara innehöll röda frukter kan betyda att det har packats både gröna (omogna) och röda (mogna) frukter i paketet men de gröna har hunnit eftermogna och bli röda. Dom gör så ibland, chilisarna... Färgändringen tar bara en dag eller två när den väl sätter igång. Jag plockade förut både mogna och omogna thai-chili och hängde dem på tork, tyckte att det var kul med blandat röda och gröna frukter. Några dagar senare var alla frukterna röda

Vill man torka grön (dvs omogen) chili så att den förblir grön får man nog göra det i ugn.