Det är såhär, att jag har egentligen redan 4 marsvin, men de bor hemma hos mina föräldrar. Min tanke var att jag skulle ta med mig dem nu när jag flyttade i höstas, men det blev inte så. Mamma och pappa är väldigt fästa vid dem, och tyckte det var synd att flytta dem. De är inga ungdomar längre, den äldsta är 6 år, sen är de 5,4 och 3 år gamla. De har bott hos oss i hela sitt liv, burskåpet har stått på samma plats i köket där alla är och går förbi. (Under julen flyttade de buren till mitt gamla rum för att ställa granen där buren stått -och de blev helt andra marsvin, jätteskygga och rädda. Pappa kunde inte sova för han var orolig för dem, så de fick gå upp och flytta granen till ett annat rum och bära ut burskåpet till sitt vanliga ställe, och de blev som vanligt igen. Hur skulle de då reagera på en flytt till ett helt annat ställe? De kanske inte blir samma marsvin)
Visst har jag hälsat på flera gånger under hösten, men jag har börjat på sådan "marsvinsabstinens"! Så jag ska skaffa mig två små marsvinsflickor som ska bo här hos oss i lägenheten. Det är ganska lätt med två om man vill åka och hälsa på hemma sen, de får plats i en liten transportbur. Vill ni se hur den ena flickan ser ut kan ni gå in på
den här hemsidan, gå in på "tingade" så finns hon längst ner; Ambrosia
Det är nog bra att ta en "paus" efter ett djur, låta det ta sin tid. Man vet aldrig när intresset och lusten väcks igen.