CITAT (AndreasBlomquist @ 25-01-2006, 23:31)
Jag kollade på filmen och visst var den hemsk men so what?
Pälsindustrin är visserligen inte lika stor som tidigare men inte kommer jag säga till min flickvän att slänga sina pälsar. Jag är visserligen uppväxt i pälsstaden Tranås som i början av 90-talet hade över 150 pälsfabriker och min morfar och alla hans bröder jobbade som körsnärsmästare så jag är nog lite skadad också.
Päls har liksom alltid funnits hos oss i vår familj och inte varit något speciellt. Morsan fick varje år en ny pälskappa eller pälsjacka och flickvännen har fått massor av pälsar också, dock används de väl inte så ofta direkt men de finns ändå där.
Erkänn själv att en gammal hederlig fårtoffel värmer bra mycket mer än de nya duntofflorna!
Jag tycker nog inte att det är de "äckliga kärringarna" som bär päls som är problemet utan mer "äckliga extremister" som försöker rädda djuren som är vidrigast!
Du verkar vara rätt så partisk i den här frågan, och det är förståligt med tanke på vad du blivit van vid, en päls är bara en päls för dig men vad innebär det för dig om ett djur har lidit, plågats till döds bara pga av att någon vill ha dess päls?
Problemet är inte vem som har rätt eller fel, eller vem som är mest "äcklig". Gör man något som skadar någon annan så tror jag de allra flesta som tänker efter lite kan komma överens om att det är fel! I detta fall ett försvarslöst djur.. det finns inte ord till vad jag tycker om detta plågeri!