Javisst Hamilton är det så - Därför anser jag att Rättspsykiatri -där de flesta av dessa patienter bör vistas -ska utökas-Inte som nu att de kan återfinnas på vilken avdelning som helst -där de varken får adekvat vård , eller har erfaren personal jag är övertygad om att en del av de som beviserligen skrivs ut allldeles för tidigt#-skrivs ut för att man vill bli" av med dem" , de upptar plats för andra psykotiska patienter som behöver vård omedelbart ...
Och Nej -det kanske inte är" trevligt" inom psykiatrisk vård -av naturliga skäl -de personer som visatas där är störda i sin själ, sjuka , mår inte bra .
Så de kan bli kära i personalen eller vara maniska, eller paranoida och "jobbiga" på alla sätt.
Vill man ha trevligt på jobbet får man välja något annat .
Införa regler från USA -hoppas jag vi slipper -det är väl ett land där man utan att blinka avrättar utvecklingsstörda barn..... Är man för dödsstraff är man för hämnd -vilket är en primitiv känsla förbehållen brottsoffer, deras anhöriga mfl närstående-de känslorna förstår jag mycket väl ...där är de helt naturliga
Men det hör på intet sätt hemma, i ett civilicerat, rättsäkert ,demokratiskt samhälle.
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|