CITAT (adrian @ 27-01-2006, 07:18)
Jag har inte sett detta program, men först och främst så tycker JAG att våldet ska minska i TV inte sex, barnprogram idag innehåller på tok för mycket slagsmål och sånt.
Innan kristendomen dök upp i sverige så var det nog inte så farligt men idag verkar det som så...
....
Jag får nog hålla med Adrian en del här, varje kväll, på i princip samtliga kanaler kan man se filmer och tv-serier med mord, våldtäkter och misshandlar, den ena värre och mer brutal än den andra. Det är tydligen helt normalt och ingen skulle få för sig att ifrågasätta det.
Om nån råkar visa ett bröst eller lite rumpa blir det ett himla liv å löpsedlar å ståhej. Naken-Janne hit (ok, han är ingen sex-symbol kanske) och BigBrother-Linda dit.
Å andra sidan håller jag med om att den "sexualisering" som vi ser inom media och reklam snedvrider många ungas (och gamlas) verklighetsuppfattning och självbild och är säkert en stor orsak till att många mår dåligt och känner sig misslyckade och fula.
Jag slängde ut TV'n för länge sen och har aldrig nånsin funderat på att skaffa en ny.
Rapport och Gröna Rum kan man se på webben ... vad ska man mer ha TV'n till ??