CITAT (Margaretha @ 27-01-2006, 12:21)
Har bara sett reklamen, inte programmet, men instämmer i att översexualiseringen är katastrofal för våra unga. Hur det nu än förhåller sig med det här programmet.
Har på sista tiden sett 11-12-åriga flickor och pojkar fråga på en stor familjetidnings BARNSIDA varför de inte får orgasm!!! Jag blev så bedrövad för deras skull. De skulle ju få vara barn än ett tag.
Det är tack och lov en klok skolsköterska som svarar på frågorna, men bara att de behöver undra och känna sig annorlunda i den åldern är sorgligt.
Jo, det är ju skrämmande! Dom är ju bara barn, som knappt kommit in i puberteten. Min flicka ska fylla 11, och hon leker faktiskt fortfarande med dockor.(Visserligen modedockor, typ Brats). Jag har bekanta, som tyckte det var skönt när deras döttrar slutade leka med dockor, och de fick plocka undan dem, och det var när de var i 8-årsåldern...Då var det dags att ta fram mascaran... Min dotter får också lov att måla sig, när hon känner för det, och jag har även hjälpt henne ngn gång att färga håret, men det är aldrig ngt extremt, och ja, hon och en del av hennes väninnor leker än så länge rätt mycket med dockor, dansar och klär ut sig mm. Killar? "Usch, vad du är larvig mamma!"
Vi bor ju inte i ngn storstad, så...
AnnA