Det är väl inte så speciellt länge sedan som det förespråkades att barn på dagis borde ha ett rum att dra sej undan om de ville onanera.
Nedanstående är saxat från
DEN HÄR SIDANSkolledningen hade bestämt att 4:orna var för små för sex och samlevnad. Men det avfärdar Carin som nonsens. De var tvärtom mer öppna och ställde konkreta frågor medan de äldre i 6:an var mer anonyma. 4:orna blev utom sig när de insåg vilken kunskap de lite äldre barnen fick ta del av och som de själva undanhölls.
– Några killar i 4:an brukade fösa med mig lite avsides och där ställde de många modiga frågor. Som om det finns något sätt att göra det lättare att runka på. Förhuden på 10-åringar är ju ofta lite trång, så jag föreslog att de skulle pröva med lite olja. Dagen efter kom de tillbaka och berättade att det hade fungerat.
Hon ringde olika mensskyddstillverkare och fick gratisprover och det var mycket fixande med detta.
– Vad vi doppade, prasslade och fascinerades över hur en tampong kan svälla! Killarna funderar massor på tjejers könsmognad. En tjej som fick sin första mens var ganska orolig att någon skulle få veta. Men när ryktet nådde killarna var de mäkta imponerade. Hon blev liksom högaktad där ett tag! Vet inte vad ni tycker men min åsikt är att tioåriga pojkar ska inte i skolan av lärare få instruktioner om hur man runkar.
Hur hade man reagerat om en manlig lärare... så där lite i skymundan... hade instruerat tioåriga flickor hur de skulle onanera och gett dem råd om oljor mm.
Jag tycker att det har blivit alldeles för sexuellt fixerat i vårt samhälle. Kanske inte så konstigt då att våldtäkter och våldsbrott mot flickor/kvinnor ökar. Många killar har svårt att hantera flödet av sexinfo som strömmar mot dem och då tar de till våld för att få utlopp för sin frustratiion.