CITAT (stina @ 27-01-2006, 14:52)
CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 13:58)
CITAT (stina @ 27-01-2006, 13:53)
Samma 10-åriga tjej vet inte exakt hur man gör barn.
Det får man hoppas att hon snart vet!
Mensen kommer ju vid 10-11 års ålder.Mens vet hon vad det är!
Det vet nog många tjejer men vet de varför ?
Om en 10-åring inte vet hur barn blir till så kan nog jag tycka att det är lite underligt. Frågan om hur man blivit till brukar väl komma mycket tidigare. Nu menar inte jag att man ska demonstrera hur man gör utan att man pratar om det som vilken annan funktion som helst i kroppen.
Min åsikt är att vi naturligtvis ska ha sexualundervisning i skolan. Titta på t ex USA där man väljer att inte ha det i en del stater med motiveringen att man inte vill uppmana ungdomarna att ha sex. Och sedan har man många tonårsmammor som inte visste hur man ska skydda sig för att inte bli gravida.
Om vi sedan går tillbaka till den ursprungliga frågan så har jag inte sett programmet men kan väl tycka att den typen av program kan fylla en funktion . Hellre det än att ungdomar ska läsa herrtidningar eller se på P-rullar. Skillnaden borde vara att TV-programmet tar upp varför man har sex osv.
Intresset för sex har alltid funnits och kommer väl alltid att finnas annars skulle vi ju dö ut. Så varför hymla om att det finns? Är det bättre att 10-åriga flickor får lära sig hur och varför av kompisar än av sina föräldrar?