CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 22:06)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2006, 22:01)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 21:56)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2006, 21:42)
Har inte en präst tystnadsplikt?
Känns lite olustig när man läser vad Prästen upplever i sin yrkes utövning
Han berättar ju inte inte några detaljer eller personuppgifter men det är väl ganska naturligt att jag får veta vad han sysslar med om dagarna. Tycker du det är olustigt att veta att prästen sysslar med dop och bröllop också?
Nej det tycker jag inte, men så personliga grejor skall han väl inte berätta för någon eller hur?
Jag är troende men om jag tänker på det att prästen sitter hemma vid köksbordet och berättar allt vad jag berättade för honom (och hans fru skriver om det på internet) så skall jag aldrig säga någonting mera
Elisabeth
Stopp och belägg nu, det är inte frågan om att han har suttit och berättat precis vad någon sa, vart har du fått det ifrån? Om han har varit med om en sån ovanlig sak som en "exorcism" så vore det väl konstigt om han inte berättar det för sin fru? Att jag sen berättar om det här i tråden innebär ju inte att alla vet vem det handlade om och precis vad som sades och gjordes, eller hur? Varför är det farligare än att berätta t.ex att han döpte nån igår?
Dop eller bröllop är offentlig men inte om han går hem till en familj och dom berättar om sina problem.
Dessa skall han inte ens berätta för sin fru, som t.o.m. berättar på nätet i ett offentlig forum om detta.
Elisabeth