Har läst igenom hela den här tråden nu...puh..
Och det är klart en massa har man att tycka då...
Bl.a att Norrbottens-Magdis...du är för härlig...
Min dotter är 17 år nu och tom hon tycker att det har eskalerat bara de sista åren...sånt som var helt otänkbart för henne i 10-årsåldern är helt normalt idag..
Jag höll väl henne ganska så kort länge och talade om att jag inte tyckte det var OK men make-up och sånt som faktiskt har som ursprunglig uppgift att förstärka de sexuella signalerna...som mörka ögon och röda läppar...inte förrän man iallafall är stor nog att inse själv vilka signaler man sänder ut..
Samma med stringtrosor...de uppfanns väl har jag för mig för att strippor skulle kunna visa mera utan att vara nakna...för det fanns väl regler för hur mycket de fick klä av sig..och sånt sätter man på 8-åringar idag som sen är ute i lekparken och gör kullerbyttor...har man helt glömt diskussionen om pedofiler som var som livligast för 15 år sen..
Sen kan man ju diskutera hur mycket man vill att barn skall veta och när..men att de blir medvetna är ju inte detsamma som dekadens precis...
Mina barn har vetat hur barn blir till sen de fått sitt första yngre syskon skulle jag tro...dessutom har vi kor och har varit tvungna att förklara vad seminörer gör...
Eftersom vi fått mens tidigt i min familj (min mamma var 9,jag 11) så berättade jag väldigt tidigt för min dotter om det, för att hon inte skulle bli rädd...och att man kan få barn då...
För det finns många, många barn som "leker" sex...och tänk så himla galet DET skulle kunna bli...även om man som förälder absolut inte vill tro nåt sånt så är det lika bra att vara på säkra sidan...tycker jag...
Att det diskuteras sex i allmänhet tycker jag iofs är bra...för det är många som fortfarande är väldigt hämmade och det är ju hemskt...
Att avdramatisera sex är bara nyttigt...och förhoppningsvis kommer mer riktig information fram också...inte bara att det finns diverse olika varianter man kan uttöva...
Hur många kvinnor är t.ex medvetna om sin "brunst"? Jag har aldrig hört nån tala om det..annat än att de kollar hur slemmet är i konsistensen och att temperaturen går upp när man skall försöka skaffa barn och haft bekymmer...
Hur många vet att det finns kvinnlig utlösning...jag har tom läst i faktaböcker att det INTE finns..men läste i nån roman ATT det finns...
Vad skall man tro på??
Nä...det har varit mycket hysch-hysch om sex alldeles för länge..tycker nog att det kan vara bra för många att få en liten inblick i andras sängkammare...men det behöver ju inte öppnas dörrar på vid gavel kanske...
Har inte sett programmen på TV4 vill jag tillägga så dessa har jag inga kommentarer till..