CITAT (annama @ 29-01-2006, 20:50)
Jag har funderat på hur Andreas Blomquist är funtad. Han säger i ett inlägg i denna tråd "jag har kollat på filmen, visst är den hemsk men so what". Så talar han om att hans mor fick ny päls varje år och att hans flickvän har flera pälsar. Det är ju deras ensak, men hur kan man säga so what????? Precis som detta som visas är väl inte så märkvärdigt. Jag tycker att hela den här hanteringen är vidrig, bara tanken gör mig sjuk, jag vill inte titta på sån här film men det är en skyldighet att hålla sig underrättad så att man kan i möjligaste mån undvika att köpa de värsta vidrigheterna. Jag tycker definitivt att de unga som protesterar mot det värsta djurplågeriet är värda all heder. Sedan kan vissa av deras metoder diskuteras.
Jag är nog funtad som du ungefär... 75% av de pälsarna som sitter på svenska kärringar kommer ifrån SVENSKA uppfödare och där går det verkligen inte till sådär. Resterande 25% kommer från övriga Europa, där inte heller det funkar som på videon. Visst är det förbaskat äckligt och avskyvärt men det är ju väldigt lite vi kan göra åt det, eller hur?! Som Krister sa så är det ju i huvudsak i Asien som djurplågeriet går till såhär och de skiter ju fullständigt i en liten hög med människor som knaprar på morötter och spyr galla över djurhållningen.
Jag är nog ganska härdad också efter att ha bott i Asien i ett drygt år och sett detta i verkligheten. Det är ju så det funkar där, inte för att det rättfärdigar det hela men hur mycket bryr vi oss om vad de tycker om vår djurhållning?
PS. Lycka till att köpa en päls i Sverige som kommer från ett djur som behandlats så som på filmen. DS.
PS2. Du vet väl att de som gör störst skada mot djuren är de där fanatiska idioterna som springer och släpper ut minkar, rävar och liknande från farmerna. Hur tror du de djuren klarar sig ute i naturen? Till och med WWF har gått ut och uttalat sig om sin avsky mot vad de unga gör mot de djuren. DS.