CITAT (bikiv @ 30-01-2006, 19:22)
Vilken häftig växt detta är och jösses vad fina era är! Jag vill också ha kannor på min!
Vad gör jag för fel? Inte kan det vara kranvattnet, eftersom Sommartorparn bara vattnar med det (liksom jag). Tycker att min står ganska ljust, ca ½ m från fönstret (på en pidestal)...
Kanske jag vattnar för mycket? Har fått för mig att den alltid ska vara fuktig???
Nya skott kommer från krukan så nu ska jag radikalklippa! Lite trist, för den är ganska maffig:
Jag tycker att din ser så grön och frodig ut, så jag skulle inte beskära den om det var min växt! Jag beskär min när den blir glesrankig, ungefär som Hamiltons.
Håll ut, jag tror att det blir kannor längre fram i vår. Nu är det för mörkt och för torr inomhusluft.
Du har väl inte gett den gödning? Jag tror gödning främjar bladtillväxten men inte kanntillväxten.
Vad gäller vattning så stämmer det att den inte ska torka ut. Den klarar uttorkningar men blir glesrankig av det. Värre är det om den övervattnas. Jag kom hem efter en resa och fann hela ytterkrukan full med ruttet vatten. Det mådde den inte bra av.