"Detta virus"
Hur vet du vilket virus jag fått?
Visst finns det virus som snor adresser för både mottagare och avsändare ur någon stackares adressbok, utan att någon inblandad mer än mottagarna får veta att viruset skickats. Men jag tycker att det är märkligt att bara några timmar efter att jag lagt ut webadressen till dotterns websida på odla.nu, får hon virus som nån försöker få att se ut som om det kommer från någon admin på odla.nu. Hon har
aldrig tidigare fått något virus skickat till sin mailadress.
Men visst kan jag ha fel. Och jag anklagar ingen speciell för något, är inte ute efter att hänga någon. Tråkigt om det ändå är slumpen idag fredag den 13:e som fixade detta. Personen jag anmälde till Telias abuse lär inte bli avstängd för en sådan sak. Tror inte Telia överhuvudtaget bryr sig, men skulle de höra av sig så kanske personen ifråga inser att ett bra virusskydd nog inte är så dumt. Om alla Windows-användare världen runt hade ett virusskydd installerat skulle problemet inte existera.
Syftet med mitt inlägg vara bara att varna för viruset, om det nu skulle finnas någon på odla.nu utan virusskydd som får mail med abuse@odla.nu som avsändare.