CITAT (AnitaGg @ 01-02-2006, 14:35)
CITAT (Gossen Ruda @ 01-02-2006, 13:58)
Jag har haft akvarium i nästan 40 år. Perfekta djur som inte kräver ständig tillsyn. Mat varje dag visserligen men å andra sidan kan man åka bort i 14 dar utan problem. Dom håller sig i karet och skräpar inte ner. Nu skall jag visserligen lägga av, även den lilla tid dom tar kan användas till annat.
Katter och hundar KRÄVER daglig tillsyn. Mat hit och dit, skit hit och dit. Rastning av hunden även om det ösregnar eller blåser storm. Kammning och ryktning men ändå dräller dom hår överallt. Skällande hundar är en pest, fågelfångande katter likaså. Sen är dom intilligenta som fulla SSU:are. Ungefär som att ha spädbarn som aldrig växer upp. Försök tala om för en hund att man behöver inte skälla bara för att man är osäker eller arg. Försök tala om för en katt att man inte skall klättra i bokhyllan. Mm, mm. Jag ser hur det ser ut hos djurägare utan dessas rosafärgade glasögon.
Djur är ju en hobby och ett intresse.
Lika väl som fotboll eller nåt annat.
Sonens leriga fotbollsskor smutsar ju också ner, men inte skulle jag kunna förbjuda honom att spela för det.
Sen är det ju så att hundvalpar är den enda lycka som går att köpa för pengar

Mitt motto:
"Bättre golden-bus än städat hus"
alla gillar inte djur. och alla har inte samma intressen och hobbies, vilket är bra eftersom det ökar valmöjligheterna och mångfalden. var och en värderar olika saker, vilket man får respektera. så länge det inte är olagliga eller grymma saker...