Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nån som har hört talas om.., Amway? Nåt slags pyramidförsäljning
          Magdis
          Inlägg 02-02-2006, 00:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

En bekant till min man ville komma och informera oss om ett företag som heter Amway. Han ville värva oss som medlemmar. Det handlar om att köpa varor utan några mellanhänder och fördyrande reklam och på något mystiskt sätt skulle pengarna dessutom rulla in på banken medan man i stort sett inte gjorde nånting, värvade man fler medlemmar så går det snabbare. Jag fattade inte hur det hela skulle gå till och jag orkade inte lyssna för jag var redan så skeptisk och negativt inställd till det hela. Det första jag tänkte på var pyramidspel, fast i det här satsar man inga pengar.

Som tur är var min man lika skeptisk till det hela så vi tackade bara nej och sa att vi inte har tillräcklig motivation till att hålla på med nåt sånt. Mannen snackade så mycket om hur mycket mer fritid man kunde få och man skulle förverkliga sina drömmar m.m.

Jag litar väldigt mycket på min intuition, jag brukar känna negativa eller positiva vibbar om både människor och situationer och min intuition signalerade med rött ljus nu.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Caprice
          Inlägg 02-02-2006, 01:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Det gör du helt rätt i, att inte ge dej in i det, tycker jag....
          De flesta, dock inte alla, som håller på med detta blir olyckliga i slutändan...

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 09:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon