CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-02-2006, 22:36)
Jag tycker inte att man alltid behöver ta seden dit man kommer. Människor måste ha rätt att utöva sina traditioner, äta den mat de vill, ha vilka kläder de vill och fira sina högtider som de vill. Däremot tycker jag naturligtvis att man måste följa de lagar och regler som finns i det land man väljer att bosätta sig i.
Absolut! Och det här med hedersmord, barnäktenskap, omskärelse o.s.v. är ju inte bara förbjudet i Sverige, det är väl även förbjudet i FN konventionen om inte jag är alldeles ute och cyklar.
Det jag menar är mer den Svenssonuppfattning som finns här i landet om att "ska dom djä----na bo här får lära sig vad som gäller också"
Jag vill bara trycka på att man kanske ska tänka på vad orsaken är till varför dom faktiskt är här.
Och att dom kan åka hem när dom väl är svenska medborgare, är ju faktiskt p.g.a. det, dom är svenskar precis som om du och jag skulle ha åkt till deras land.
Jag tycker också invandringen har fört positiva saker med sig, jag säger bara spagetti, pizza, kebab, kaffelatte........