CITAT (netaave @ 04-02-2006, 23:30)
Och att dom kan åka hem när dom väl är svenska medborgare, är ju faktiskt p.g.a. det, dom är svenskar precis som om du och jag skulle ha åkt till deras land.
Jag tycker också invandringen har fört positiva saker med sig, jag säger bara spagetti, pizza, kebab, kaffelatte........

Men det
jag nämnde va´juh inte när dom fått medborgarskapet, det va´juh direkt när dom fått permanent uppehållstillstånd. Hur kommer det sig att dom ena dan är förföljda eller det är så mycket krig i deras hemländer så dom kan inte va´där, och dan efter när dom fått uppehållstillståndet tar nästa plan "hem"? Tog förföljelsen och kriget slut över en natt?

Om dom kan semestra i sina hemländer så måste dom väl också kunna flytta tillbaks dit.

Det finns faktiskt såna som aldrig kan åka tillbaks till sitt hemland, såna som faktiskt va´förföljda och torterade på riktigt, det är lättare att känna sympati för dom än för den andra klungan som skrattar åt oss dumma lättlurade svenskar. En av mina närmaste vänner, en chilenare, han kunde inte åka tillbaks på över 15 år. I det jobb jag har så ser jag många avigsidor hos invandrarna, deras kvinnosyn och totala arrogans, vi får juh inte säga eller göra nåt för då är vi juh bara jä**a rasister.