Inte för att jag vill lägga mig i allt det här så sätt.
Men jag blir så förvånad över allas prat om att man inte fick sjunga det ena eller fjärde och att folk slapp undan massa saker. Hela min grundskola gick jag i en skola med relativt mycket invarandare och jag själv har en spansk pappa.
(född i Sverige av en mamma som är med född i Sverige, min fader har varit här sen 70 talet) Jag var stockholmare kan jag lägga till, solnabo på den tiden med.
Alltså gick jag hela 90-talet i skolan i stort sätt. Vi sjöng och vi hade vårat julfirande, advent, nationalsången på avslutningar och vi tränade tom med innan det hela så vi kunde den. Ja och vi hade muslimer, katoliker och Jehovas vittnen i skolan vad jag vet om. (ska erkänna att jag inte frågade folk vad de trodde på heller direkt.

)
Var det verkligen så många som inte fick göra detta eller hade våran skola bara missat något. Många av mina finaste minnen kommer ifrån våra skolavslutningar i Ulriksdals slottskapell och våra fackeltåg m.m.
Det blev väldigt OT kanske men jag ville bara tillägga att så var inte läget på alla skolor dock trots förort i Stockholm.