CITAT (Nanna @ 19-11-2005, 19:35)
Oj, åkte du på avstämning flera ggr i rad?? Det har aldrig hänt mig, brukar vara rätt långt emellan.
Jag kör jämt med självscanning, och tycker det är konstigt att fler inte har det. I Jnköping är det bara Coop Forum som har. I andra städer har jag sett att det funnits på Ica Maxi också.
Önskar att det fanns på Maxi här, alltid låååånga köer där.
Det enda negativa jag ser med självscanning är om man inte ska betala själv med kortet, utan har någon pantlapp eller nåt, så får man ofta stå och vänta jättelänge innan det kommer någon personal till hjälpkassan.. :(
Ica-Maxi i Jönköping ska bygga om härnäst och i samband med det börja med scanner. Handlar där när jag är hos mor och har påpekat flera gånger att de borde ha scanner. Alltså på G
För övrigt har jag handlat på Coop Forum i Göteborgsområdet i snart 4 år. Underbart, för nu slipper jag plocka upp och ner varor ur/ i kassar. Mina händer gillar det inte.
Kan ocksa tala om att ICA Maxi har en filosofi att scanna nya kunder ett flertal gånger under deras första månader - och det har jag själv råkat ut för i Kungälv.
Det där med pantlappar o s v kan lätt lösas : ge dina till slantar till bistånd(coop) och strunta i rabattkuponger - då kan du checka ut själv
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...