CITAT (Berith @ 06-02-2006, 14:45)
Ok, och det är just det jag inte vill ha, kort alltså. Tycker inte om att allt jag köper registreras.

Det finns baksidor på allt.
Eller förresten! Man kanske inte behöver betala med kortet? Är det bara vid betalning som det registreras vad man köper? Nu handlar inte jag nåt som jag skäms över eller gömmer, men ICA behöver inte veta vilken mjölk just
jag köper eller vilket bröd som går åt mest i vår familj, eller om jag öht köper tvättmedel eller kött eller färska eller frysta grönsaker. T.ex...
Du måste ha Icakort el Konsumkort för att kunna använda självcanning. Kortet måste också dras i kassan och bonus registreras. Oavsett hur du sedan betalar, har ICA/KONSUM registrerat vad du handlat då. Alltså vil du inte att ICA vet vad du handlar ska du inte använda affärernas kort över huvud taget.
För min del tycker jag att priset man får betala för självcanning (registrening av vad jag handlat) är ett pris jag gladeligen betalar för att slippa packa upp och ner mina varor ett flertal gånger. Dessutom får jag mer bonus för att då glömmer jag aldrig att dra kortet i kassan för annars får jag inte gå ut ur affären!