Medlem
Antal inlägg: 37
Medlem nr: 6 968
Kom igen nu då och ge mig lite argument om att en katt skulle berika mitt liv. Maken säjer att alla djur är välkommna utom just katt. Jag är egentligen kattmänniska fast jag nu har hund. Har haft katter förut och vill äga en katt igen. Fast egentligen är det väl katten som äger dig. min hund har träffat katter inomhus hos andra och det har aldrig varit några som helst problem. Hon har luktat lite närgånget tills katten har tröttnat och daskat till henne och då har hon gått undan. Så det skulle inte vara något problem anser jag. Hur ska jag övertyga honom?
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
CITAT (Gossen Ruda @ 01-02-2006, 13:58)
Jag har haft akvarium i nästan 40 år. Perfekta djur som inte kräver ständig tillsyn. Mat varje dag visserligen men å andra sidan kan man åka bort i 14 dar utan problem. Dom håller sig i karet och skräpar inte ner. Nu skall jag visserligen lägga av, även den lilla tid dom tar kan användas till annat.
Katter och hundar KRÄVER daglig tillsyn. Mat hit och dit, skit hit och dit. Rastning av hunden även om det ösregnar eller blåser storm. Kammning och ryktning men ändå dräller dom hår överallt. Skällande hundar är en pest, fågelfångande katter likaså. Sen är dom intilligenta som fulla SSU:are. Ungefär som att ha spädbarn som aldrig växer upp. Försök tala om för en hund att man behöver inte skälla bara för att man är osäker eller arg. Försök tala om för en katt att man inte skall klättra i bokhyllan. Mm, mm. Jag ser hur det ser ut hos djurägare utan dessas rosafärgade glasögon.
du är rolig du
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2