CITAT (Farbror Blå @ 06-02-2006, 16:40)
Personligen ser jag gärna till att få träffa människor när jag gör mina ärenden. Jag går hellre på banken än bara betalar räkningarna via internet, jag betalar hellre till en kassörska än till en automat.
Tankar jag, så gör jag det på bemannade stationer.
Är vi så himla resultatinriktade att vi inte hinner möta människor idag?
När ska företag förstå att dom kommer att vinna i konkurrensen med andra, inte genom att göra allt billigare, utan tvärtom erbjuda bättre personlig service?
Jag bor nära Sveriges mest lönsamma bank, ett bank i en by med mindre än två tusen invånare. Ett större kontor i Stockholm skulle stänga om dom hade så få kunder, men här finns dagligen personlig service för äldre och andra som inte har internet, man handlar fortfarande med kontanter, pratar lånefrågor mm. Banken har flera anställda och så bra service att man nu lockar stadskunder ut till landet till kontoret.
Detta har lett till att kontoret i dagarna får en ny byggnad, för att bättre kunna få plats med sin verksamhet...
Less is NOT more!!
Personligen använder jag internet till räkninar med c-pen och självcanning i affären och en massa andra saker för att jag är funktionshindrad att göra allt det på "vanligt" sätt. Jag har jättebra kontakt med min "banktant" här i lokala banken, så pass bra att hon brukar personligen ringa upp när lån ska läggas om och så. Min bank vet jag inte hur lönsam den är, men det är en liten lantortsbank med kanske 3000-4000 tusen kunder i denna by.
Dessutom får jag hjälp med hundmatsäckarna från vår lilla konsum och Ica och granngården i byn, ända in i bilen. Aldrig någonsin begär dom heller att titta i min "dramaten" (väska med hjul). Dom vet att jag har den för att jag inte kan bära kassar. Dessutom händer det att någon kommer och hjälper mig och packar ner i den. Denna service får jag dock inte i de stora varuhusen med självcanning, men det kan jag leva med!

Däremot får jag servicen med ner och uppackning när jag råkar ut för kontroll, fast ibland får jag förklara att jag inte klarar det själv, har ju en skada som inte syns på något sätt utåt.
Personligen är jag inte ett dugg resultatinriktad och hinner träffa och prata med massor av människor.