CITAT (Gurkan @ 10-02-2006, 22:32)
Vadför finns det inga moderatorer på Odla ?
Det har jag aldrig sett på nåt annat forum.
Normalt sett finns ju ALLTID nån som är ansvarig för att hålla ett öga på varje forumavdelning och kolla så att forumets regler följs, låser trådar där det blir för mycket tjafs, flyttar trådar som hamnat fel, varnar såna som ägnar sig åt personangrepp och öht. ser till att allt flyter på.
Ingen kan ju rimligen förvänta sig att Ingmar ska sitta och läsa varje tråd för att kolla vem som sköter sig utan det handlar ju om att nån som är aktiv och betrodd har befogenheter att styra det hela vid behov.
Tills för några veckor sen har det inte funnits nåt speciellt behov men nu tycker jag att det blir mer och mer gnabb om allt och, än oftare, inget här.
Givetvis ska det vara högt i tak i Småprat och inget större krav på att man måste hålla sig till ämnet osv. men ibland spårar det ur och då finns ingen som kan styra upp utan diskussionerna urartar.
Med aktiva moderator kan oftast bråken avstyras innan det går helt över styr. Förutsatt att man har nån typ av regler för diskussionen.
Det har jag oxå undrat många gånger...varför det inte finns moddar på odla...har även talat om för Ingemar att jag har erfarenhet och kan ställa upp när han vill för att hjälpa till...men det kanske varit så att det inte varit aktuellt...men jag undrar om inte Göran o Ingemar behöver lite mer assistans nu...och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden.