Herregud!
Var tvungen att läsa på mig lite i andra trådar om vad denna diskussion handlar om och jag blir ju bara så trött...
Varför inte bara acceptera att vi lever i en värld av 6,5 miljarder individer med olika åsikter om saker och ting. Alla har inte samma värderingsgrund och har väldigt olika åsikter om vissa saker. Om det inte vore så skulle väl ändå världen vara väldigt tråkig att leva i.
Man får i vissa inlägg här känslan av att det bara är en viss typ av människor som får skriva och tycka här på forumet. Personer med personliga problem göre sig icke besvär, personer med lite temperament göre sig icke besvär, personer med lite ironi gör sig icke besvär, listan kan fortsätta...
Hot om att bli "knivad" i ett datorspel blir helt plötsligt ett allvarligt dödshot, bura då in landets alla ljusskygga tonårskids, de borde ju i så fall vara massmördare värre än president Truman som fällde atombomberna över Japan för satan...
Jag kan inte säga att jag tycker att alla inlägg har varit direkt sprudlande av förnuft och logik men det är väl ändå min subjektiva bedömning? Ska jag då kräva tolkningsföreträde och att alla som inte tycker som jag ska bli uteslutna? Det luktar lite smygfascism över odla just nu tycker jag... Men man kanske inte ska döma så hårt, trädgårdsodlare har ju i alla tider varit de mest hårdnackade rasbiologer som funnits...
Vad jag vill säga är: Gör inga inskränkningar i andras frihet utan att vara medveten om att de kanske gör det samma mot dig nästa gång.

mvh
Kalle