CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:33)
CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:30)

Jag är inte objektiv

Jag ser skavanker överallt :rolleyes:
Fast jag förstår vad du menar.

Ja, och jag förstår hur du menar!

Det är svårt att bedöma sitt eget utseende.
Vi har en tjej här på jobbet som är lite rultig. När vi gjorde den där fettundersökningen via företagshälsovården som jag nämnde tidigare där jag fick 16% så fick hon över 40%. Hon förfärade sig å det högsta men vi andra blev inte lika förvånade .... Men det kunde vi ju inte säga .... Hon hade en helt egen kroppsuppfattning som inte stämde riktigt med verkligheten. Ända sedan den undersökningen så har hon pratat om att gå ner i vikt men det är några år sedan nu och inget har hänt.
Hur gör man en sån undersökning? Det låter betydligt mer vettigt än BMI tycker jag. Det finns så många bedrägliga metoder att mäta på som går ut på att man ska köpa en viss produkt eller tjänst för att bli "underbar, sexig och rik" (eller vad de nu säljer) att något som landstinget eller företagshälsan håller i känns pålitligt på något vis.
Den här tabellen, t ex känns inte som något rättvist sätt att bedöma formen på. Antagligen vill de att fler ska gå med i deras viktklubb, och positiv förstärning av människors egon är ett bra sätt att börja.

Eller är jag bara cynisk nu?