Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nyss hemkomna från sjukhuset, lille Isak blev opererad i torsdags
          fruberglund
          Inlägg 11-02-2006, 10:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Tja, kom hem igår egentligen men efter att varit uppe nästan 1 dygn och inte sovit ordentligt på 2 nätter så orkade jag inte skriva igår, blev en tidig kväll igår.

Åkte in till akuten i torsdags eftermiddag med lillen. Låter nog mer farligt än det var men det finns ju inte så mycket annat att åka till på eftermiddagarna eftersom vårdcentraler o dyl är stängt då.

Han hade fått en blånad på ena pungkulan och de har varit vattenfyllda och stumma/svullna sen han föddes. Det här vattnet har alla små pojkar men det brukar försvinna av sig själv. Hade han inte haft en blånad så hade vi inte brytt oss i det.

Kirurgen blev inkopplade direkt och efter överläggande med högsta chefen så kom de fram till att han skulle opereras. Hjälp tänkte man då, var inte alls beredd på det. Blev ju orolig såklart, det är ju alltid en risk med att sövas m.m. speciellt när man är så liten.

Det kallas tydligen vattenbråck när de har såhär. När de föds sitter testikeln i ljumsken. Det är liksom ett rör där testikeln ska vandra ner från ljumsken till pungen, om det blir för mycket vätska så kan det göra att röret stryps/täpps till och då kan testikeln krympa och dö = inga barnbarn i framtiden (ungefär så fick vi förklarat).

Att det händer är ovanligt och att det skulle hända på båda sidor är väldigt ovanligt men läkaren tyckte att gör man inget nu så är det ju väldigt irriterande om det skulle hända. Finns inget sätt att se om det hänt eller inte förutom att operera.

Var det verkligen nödvändigt eller inte (det hade inte hänt kom de fram till efter operationen)??? Tja, det vet man ju inte eftersom det likaväl kunde hänt senare...eller så hade det aldrig hänt. Man får ju lita på att läkarna vet vad de gör och att de inte opererar på en sån liten i onödan.

Han mår i alla fall bra och är samma glada och spralliga kille som innan. Han totalcharmade alla på sjukhuset och på uppvaket ville de knappt lämna honom ifrån sig biggrin.gif Sköterskan på op sa att alla läkare ville vara med på op eftersom det var så sällan de hade en sån liten där rolleyes.gif

Var likadant på andra sidan och ska dit på återbesök i maj, om det inte försvunnit på den sidan och testikeln inte vandrat ner där kanske de måste operera den sidan också men det hoppas jag vi slipper.

Nu när man är mor själv så FATTAR MAN hur det är att oroa sig för sina barn wub.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 15-02-2006, 19:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (mamamaggan @ 15-02-2006, 16:09)
          Rotade fram den här tråden eftersom jag undrar hur det är med vår forumbebis.

Förstår om Fru Berglund har fullt upp iofs . Hoppas att Isak mår bra och att han återhämtar sig som han ska. wub.gif

Det är bara bra med honom smile.gif wub.gif

Han har inte visat några tecken alls på att ha ont utan är lika glad som vanligt smile.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Inlägg i den här tråden
          fruberglund   Nyss hemkomna från sjukhuset   11-02-2006, 10:16
          silos   Jag förstår mer än väl och sänder kramar till lill...   11-02-2006, 10:29
          Summersun   Oj då! Men vad bra att allt gick fint och att ...   11-02-2006, 10:32
          pisanggoreng   Oj, skönt att det gick så bra! Hälsa lillen. ...   11-02-2006, 10:37
          Birgitta P   Fy vad oroliga ni måste ha varit. Skönt att det gi...   11-02-2006, 10:40
          ninnisky   Usch, vad nervöst det måtte varit för er! Men ...   11-02-2006, 11:22
          netaave   Oj! Förstår att det var omtumlande. Tur det in...   11-02-2006, 11:29
          yenny   Oj... vilken tur att det gick att ordna så smärtfr...   11-02-2006, 11:35
          Felix matte   Skönt att allt gick bra. :wub: Men jag tycker de...   11-02-2006, 11:37
          kerstin z5-6   Det beror faktisk på hur det ser ut därinne -hotar...   11-02-2006, 12:05
          Latmask   Oj! Min sambo gjorde den operationen som barn....   11-02-2006, 12:16
          Annlo   Oj, kära nån... :o Lille gubben så liten o redan ...   11-02-2006, 12:37
          mamamaggan   Så skönt att det gick bra! :wub: Förstår hur...   11-02-2006, 12:53
          Tesa   Fy vad jobbigt...just att han är så liten... Men s...   11-02-2006, 13:26
          mamamaggan   Rotade fram den här tråden eftersom jag undrar hur...   15-02-2006, 16:09
          mamamaggan   Skönt att höra! :wub: Måste ju ha koll på v...   15-02-2006, 19:12
          ingrid fuxwall   Och detta hade jag missat! Skönt att han mår b...   15-02-2006, 19:52

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 01:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon