Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska göra en trädgård i sommar, hur?, Varifrån kan man få tips på fina växter?
          izabelleask
          Inlägg 18-02-2006, 17:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 4 256

Hejsan!

Det är så att ag ska flytta till vårt ny byggda hus i sommar, å jag vill ha en fin trädgård såklart. Men är jättedålig på växter, vet inga namn eller så. men vet iallafall att jag inte vill ha förmycket småblommer, mycket stilrent men ändå några färgklickar. Gillar buskar me stora fina blommor på men vill ha mest grönt i min trädgård.

Varifrån kan jag få tips på fina buskar,prynadsträd, och även fina blommor till min trädgård? Finns det någon bra bok me bilder så man kan se sälva busken el träden eller va det nu är man ska ha? Vill u gärna se och sen plocka ihop min trädgård själv.

Gärna tips å råd me. Har u inte ens bestämmt hur mina rabbater ska se ut men jag längtar:)

Tacksam för mycket råd å tips!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 18-02-2006, 18:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

(kan även lägga till att en trädgård är ett livslångt projekt så man måste inte fixa allt på en gång, ta en liten del i taget) -håller verkligen med Åsa och tack och lov för det, vad skulle man annars göra smile.gifsmile.gif

Roligt att du tänker på trädgård redan nu -är så lessamt när man ser nybyggen med bara öken .. dvs gräsmatta och två skrämda träd ett i vart hörn smile.gif Visst kan det se ut så i början , men många stannar där-och varför dessa eoner av gräsmatta ? Svårskött och tidkrävande som attan ..

Men trädgård tar tid
          Mycket fint blir det med många krukor innehållande sommarblommor medan du funderar på din drömträdgård
          Så fort du komer åt i vårvinter -tag med en stol gå runt i trädgården och sitt ner på olika platser -man brukar vilja ha minst två gärna tre sittplatser -en med morgonsol, för frukosten -en för eftermiddagssol och en lite skuggigare till
          Samtidigt märker du också , naturliga gångstråk till och från huset -för gångarna smile.gif
          Glöm inte rosor
          satsa på stora enstaka solitära, både buskar som blommar och-ensamma stora perenner om du inte gillar småblommigt (än )smile.gif

Välkommen hit!
          Hälsar K

(tack för komplimangen Fenja biggrin.gif )

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon