sen även så hadde du kunnat haft många meddelhavs växter där oliv,myrten,Nerium som klara ända ner till -10c om man har dom ute när våren kommer så kommer dom vänjas till det kallare . sen även citrus skulle gilla det på sommaren å våren dom klara -2c så ta in doom vid 0c -1c . sen är jag intreserad av palmer men det kanke inte du gillar så mycket men kanrei dadel,väderkvarns palm, m.m skulle jag ha haft där . dadlen klara -9c så du kna ta in den vid -5c sen väderkvarns palmen klara -19c .
kola runt på denna sida
http://www.drakenius.se/ där är olika växter . sen även humle gillar jag å pampasgräs .pampasgräs är härdig till zon 2 vet jag själv .jag tror pampas gräs är härdig till -20c . men kolla lite på sidan där finns många växter som kan vara bra för din balkong . sen även med så du kna skydda på sommaren å innglasad så kan det mesta någ klara sig där .som jag skrivt även som åsa sa . sen vet jag inte hur mycket glaset skyddar mot vintern men det kan du annrs kolla med en termometer. vet du ute tempen så kolla med tempen inne hur många grader det blev varmare .