CITAT (Orchid @ 16-04-2005, 21:14)
En liten sak värd att påpekas, eftersom jag själv extra jobbar som kassörska på Maxi.
Det är väldigt lätt att bara råka komma åt någon knapp, så någon vara stämplas in två gånger istället för en gång. Och, sen så är det inte bara grönsaker som har plu-koder, utan det är grönskar och all sorters frukt + lite andra små saker, så det är ändå mycket att hålla koll på. O ibland kan det hända att en viss utlovad rabatt inte dras, och det beror inte heller på personen som sitter i kassan, utan det ska fixas av en helt annan avdelning, som ibland gör en del missar. Ja, med andra ord att fela är mänskligt, o förlåta gudomligt. Fast jag förstår att man kan bli irriterad om det händer flera gånger.
Usch, jag har jobbat hårt i kassan idag - som jag gör på helger- och då var jag tvungen att lägga in några ord åt våra vägar

Tråkigt när folk "skäller" på kassörskorna ....
Jag tillhör de där "smålänningarna" som köper när det är "billigt" och då väljer jag den varan pga av t.ex. en kampanj eller dyligt.
Skit samma om det är 50öre eller 50:- ... Jag har ju VALT för att man har "lovat" nåt...
Då blir jag sur och påpekar. Mycket sällan att kassörskan blir arg (däremot kön bakom mig....

) Och fel gör vi alla och fel kan rättas till.
För mig är det enklast att GENAST säga till och få saker fixat.
Och självklart påpekar jag även om priset är till min favör.
Och precis som någon annan här så räknar jag i huvudet vad det skall bli. (Storhandlar sällan, utan det kan bli 5-10varor) det KAN slå på 50 öre (öresutjämning) men sällan mer....
Självscanning vet jag inte vad det är (kan ju gissa.... men har aldrig sett det här).
b