Här kommer ett av mina "säkra kort"! Tagen ur receptsamling från Old El Paso - därav "reklamen" /Kakaduan
Kycklingpaj, 4 pers (räkna med 3 - den ÄR god!)
Pajdeg: 2 1/4 dl vetemjöl 75 g smör eller margarin 1,5 msk vatten
Fyllning: 1-2 msk jalapeños, hackade (finns på burk – Old El Paso) 1/2 grillad kyckling (eller stekta kycklingfiléer) 1 gul lök, hackad 1 burk (100g) skivade champinjoner eller ca 150 g färska, skivade Smör eller margarin 1/2 ask (100 g) Philadelphiaost (går att ta mer) 1/2 burk Old El Paso Thick 'n Chunky Original Salsa 3 dl riven ost, typ cheddar
1. Sätt ugnen på 225°C. 2. Gör pajdegen. Blanda mjöl och margarin till en grynig massa i en bunke eller i matberedare. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. 3. Tryck ut pajdegen i en smord ungssäker form, och grädda ca 10 min. 4. Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl! 5. Bred ut jalapeños och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten. 6. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält. 7. Servera med Old El Paso Picante Salsa Dip Medium eller Thick´n Chunky Original Salsa och en grönsallad.
|