Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
Har sått tre olika växter i två sålådor och nu har den ena grott snabbare än de två andra. Den har grott på bara 1 vecka.
Den som har grott är Gaura (sommarkungsljus) och de som inte grott är Akleja i ena och i den andra Coreopsis (vad nu det är).
Ska jag ta en sked och "gröpa" ur de som grott och sätta dem i en annan burk och ställa under lysrören? Eller ska jag låta dem vara bara. Såg i en annan tråd att Aklejan kunde ta väldigt lång tid på sig att gro och till och med behövde kylperiod ibland (stod inget om det på paketet).
--------------------
Hälsningar, fru Berglund
"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"
Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Till det här är de tomma "körsbärstomatförpackningarn" perfekt!
Man behöver inte blanda frön och riskera olika grotider
Tycker man att lufthålen är för stora kan man medan fröna ska gro lägga plastfolie över hålen.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton