CITAT (pejori @ 28-02-2006, 00:41)
titta på TV är inte riktigt samma sak...
om det är så intressant, titta på tv...och låt räddningspersonal få göra sitt jobb istället
jo. hannele, det är hyenor som gör så och till och lyfter upp småbarn på axlarna för att dom ska kunna se bättre....
kom igen, när det är du som ligger skadad på båren, så får vi se om du tycker det är okay med åskådare..
jag tycker det inte...
Kan intyga att ded inte är så kul. Inte nog med att man är chockad och orolig över vad som hänt, samtidigt ser man alla okändas blickar. Vissa med äkta oro i blicken, de flesta med ren och skär nyfikenhet. Sådana blickar skiter fullständigt i hur personen som är skadad mår. Då känner man sig väldigt liten. Nu senast var det min man som blev svårt sjuk i ett köpcentrum. Då sa jag till folk med skarp ton att gå därfrån om dom inte kan hjälpa till. En person hjälpte mig, resten försvann med förlägen blick.
Jag har varit den som tittat med oro, numer undviker jag att titta överhuvudtaget om personen i fråga fått hjälp. Har dom inte fått hjälp går jag fram och hjälper så klart.
Aldrig mer att jag bara stirrar på en olycksplats bara av ren nyfikenhet. Däremot älskar jag att itta på sådana program på tv, både de som handlar om olyckor och de som handlar om polisarbete.